Obszerny i merytoryczny raport dotyczący współpracy nauki i biznesu, opublikowano na łamach prestiżowego magazynu FORBES. Nasze doświadczenia i wiedza, nie pierwszy raz wnoszą w analizę rynku B+R kolejne wnioski i obserwacje.

Kilkuletnie doświadczenie Centrum Inteligentnego Rozwoju koncentruje się na promocji badań naukowych przy użyciu szeregu oryginalnych i skutecznych narzędzi. Docieramy do inwestorów z pomysłami już od wczesnej fazy badań naukowych czy innowacji. Wiemy jak istotne są nasze działania, jak konkretną lukę wypełniamy i jakie korzyści przynosi to naszym partnerom.

W 2020 roku Polska na badania i rozwój przeznaczyła zaledwie 1,39% PKB. Dało to naszemu krajowi niechlubne 17 miejsce w Unii Europejskiej. CIR chce to podejście zmienić. Jednym z kluczowych pomysłów na promowanie współpracy nauki i biznesu jest organizowane już od 2016 roku Forum Inteligentnego Rozwoju. Kongres jest doskonałym miejscem wymiany doświadczeń, spotkań biznesu, nauki, samorządu i administracji państwowej.

80% uczestników Forum Inteligentnego Rozwoju pracuje nad projektami, które już wkrótce mogą trafić na rynek. Z raportu NAUKA I BIZNES, wynika ewidentnie, że bez wparcia promocyjnego może się to nie udać. Jeśli w przyszłości chcemy komercjalizować efekty badań naukowych, to ich promocją musimy zajmować się na początkowym etapie. Przygotowanie i współtworzenie raportu dało nam jeszcze pełniejsze spojrzenie na obecną sytuację działań B+R. Mimo, że nasz kraj dopiero dostrzega walory tych rozwiązań, to współpraca z naszymi partnerami daje dużą nadzieję  na rozwój takich działań.

Sami naukowcy i innowatorzy muszą czuć, że ich praca i pomysły są dostrzegane i potrzebne. Centrum Inteligentnego Rozwoju w raporcie podkreśla także wagę i znaczenie cenionych nagród. Polska Nagroda Inteligentnego Rozwoju, Marka Przyszłości czy Naukowiec Przyszłości to wyróżnienia przyznawane podczas Forum. Prestiżowe statuetki stanowią klucz do współpracy z poważnymi inwestorami.

Z raportu wynika, że mimo znaczącej poprawy działań związanych z połączeniem nauki i biznesu, jest jeszcze bardzo dużo do zrobienia. Ważne, żeby zrobić to z doświadczonymi graczami, znającymi rynek i opierającymi się na wieloletnich doświadczeniach i sukcesach.

Podsumowując najnowszy raport, światełko w tunelu jest co raz jaśniejsze. Jeszcze w 2010 roku liczba firm deklarujących finansowanie działalności badawczo-naukowej wyniosła niecałe 2 tysiące, a już w 2020 było to prawie 6,4 tys. podmiotów. Ważne, żeby te działania były dostrzegane i docierały do jak najszerszej liczby odbiorców. Do tego niezbędne są nowoczesne narzędzia. Centrum Inteligentnego Rozwoju wspólnie z redakcją Rzecz o Innowacjach, oferuje między innymi produkcję podcastów, materiałów video, publikacje na łamach wydawnictw tradycyjnych oraz internetowych.